מקסיקו

צ’יצ’ן איצה

צ’יצ’ן איצה (Chichén Itzá) היא אחד מאתרי הטיול הפופלריים ביותר במקסיקו ומייצגת את התרבות העתיקה של בני המאיה. הבאנו לכם את כל המידע שצריך להכיר במקום, איך מגיעים, כרטיסי כניסה מוזלים וטיפים חשובים שיעשו לכם סדר בטיול באתר.

מידע כללי על צ’יצ’ן איצה

Chichén Itzá – הוא למעשה אתר ארכיאולוגי מפורסם בעולם הממוקם בחצי האי יוקטן במקסיקו. זו הייתה אחת הערים החשובות ביותר של תרבות המאיה ונחשבת כיום לאחת משבעת פלאי תבל.

אם אתם מתכננים ביקור במקום, יש כמה דברים שכדאי לדעת. האתר פתוח מדי יום בין השעות 8:00-16:30, ומומלץ להגיע מוקדם כדי למנוע עומס והחום. לעיר ישהיסטוריה עשירה, החל מהמאה ה-6 לספירה כשהיתה כפר מאיה שנחשב יחסית לקטן.

במאה ה-10 היא הפכה לעיר חזקה ולמרכז כוח פוליטי, כלכלי ודתי. היא נכבשה על ידי הטולטקים במאה ה-11, מה שהשפיע על הסגנון האדריכלי והביטוי האמנותי של האתר. דעיכתה של העיר החלה במאה ה-13, ועד המאה ה-15 בה העיר ננטשה. כיום, זהו אתר מורשת עולמי של אונסק”ו ויעד חובה לכל מי שמתעניין בהיסטוריה ותרבות עתיקות.

כרטיסים לצ’יצ’ן איצה מקסיקו

הכניסה לאתר עולה כסף, כאשר המחיר הממוצע לכרטיס עולה כ-65$, תלוי בעונה. יש אפשרות גם לסיורים מודרכים ומומלץ להזמין כרטיס מראש, בעיר בשיא העונה (מאוקטובר עד מאי) על מנת לעקוף את התורים העמוסים, להלן האופציות להזמנת כרטיס כניסה ללא מדריך:

  • הקופון של טיקלי! הקלידו קוד קופון TICLI דרך אתר Tiqets ותהנו מ-5% הנחה על כל כרטיס למקום!

מחיר ממוצע:

הזמנת כרטיס:

65$

62$

ספק: Tiqets

65$

ספק: Getyourguide

65$

ספק: Viator

כרטיסים עם מדריך לצי’צ’ן איצה

אופציה נוספת ומומלצת מאוד, היא להזמין כרטיסים עם סיור מודרך, יש כמה אופציות שחלקן כוללת איסוף מבית המלון, נקודת איסוף וגם עם עוד אטרקציות הסיור הוא בדרך כלל כ-12-13 שעות. ריכזנו עבורכם את האפשרויות העיקריות והמומלצות ששווה להכיר:

1. כרטיס עם סיור, אוכל וכניסה למעיינות

  • כולל איסוף והחזרה מהמלון (בקנקון, פלאיה דל כלמן ועוד).
  • מדריך באנגלית.
  • כרטיס כניסה לצ’יצ’ן איצה.
  • ביקור ב-Cenote Samal עם שחייה.
  • טיול בעיר ויאדוליד עם מזנון ארוחת צהריים.
  • כולל מיסים.
  • מחיר: 119$

להזמנת כרטיס לחצו כאן

2. כרטיס הכל כלול (מומלץ!)

  • כולל תחבורה הלוך וחזור מקנקון.
  • מזנון ארוחת בוקר (קפה וטוסטים).
  • מדריך באנגלית.
  • מזנון מקסיקני לארוחת צהריים (יש גם צמחוני).
  • סייור מודרך של שעה וחצי באתר + שעה וחצי זמן חופשי.
  • סיור של 25 דקות בעיירה וידאוליד וטעימות טקילה.
  • מחיר: 62$

להזמנת כרטיס לחצו כאן

צ'יצ'ן איצה
אתר השחייה מרידה באזור

מה רואים בצ’יצ’ן איצה

להלן המקומות הכי שווים שכדאי לראות בביקור באתר:

  1. אל קסטילו (מקדש קוקולקן) – מקדש זבצורת פירמידה נחשב למבנה המוכר ביותר באתר. יש לו ארבעה צדדים ו-91 מדרגות בכל צד, בסך הכל 364 מדרגות, בתוספת הרציף בחלק העליון. המקדש נבנה כדי לכבד את אלוהות נחש המאיה, Kukulcan, ונועד ליצור צל על המדרגות שנראה כמו נחש.
  2. מגרש הכדור הגדול – מגרש הכדורים הגדול ביותר במזואמריקה, באורך 545 רגל ורוחבו 225 רגל. המגרש שימש למשחק כדור פולחני ששיחקו על ידי שתי קבוצות, כשהמטרה הייתה להעביר כדור גומי דרך טבעת באמצעות מותניהן בלבד. המשחק נחשב לקדוש ולעתים קרובות היה לו משמעות דתית ופוליטית.
  3. מקדש הלוחמים – מתחם מקדשים שמכיל פירמידה גדולה ומדרגות, מספר מקדשים קטנים ורחבה מוקפת עמודים. הפירמידה מעוטרת בגילופים מפוארים ופסלים של לוחמים, יגוארים ונשרים. מאמינים שהמקדש הוקדש לאל המלחמה והשמש.
  4. המצפה (El Caracol) – מבנה עגול עם גרם מדרגות מעוגל המוביל לראשו. שימש את בני המאיה כדי לצפות בכוכבים ולבצע חישובים אסטרונומיים. הבניין מיושר עם תנועות נוגה וגרמי שמים אחרים.
  5. הסנוטה הקדושה – בולען טבעי היה בעבר אתר קדוש לבני המאיה ושימש לטקסים דתיים ולקורבנות אדם. הקוטר של הסנוטה הוא 60 מטרים ועומקו של 22 מטרים, שימש גם כמקור מים לעיר בעבר.
  • חסכו זמן וכסף – הזמינו כרטיסים לאתר המיוחד עם 5% הנחה מתנה על כל כרטיס, בחרו תאריך ושריינו מקום:

שאלות פופלריות ותשובות

להלן ריכוז של שאלות פופלריות של מבקרים באתר ותשובות עליהן:

אתם יכולים לבקר באתר גם ללא מדריך, יחד עם זאת שכירת מדריך יכולה לשפר את החוויה שלכם על ידי מתן ידע מעמיק על ההיסטוריה, הארכיטקטורה והתרבות של המקום.

כדאי לתכנן לבלות לפחות 2-3 שעות  כדי לראות את המבנים והמאפיינים העיקריים של האתר. אם תרצו לחקור ביתר פירוט וללמוד על ההיסטוריה והתרבות, אולי תרצו לבלות שם קצת יותר זמן.

לא, אסור לטפס על הפרימידות באזור כדי לשמור על ביטחון המטיילים וגם לשימור האתר עצמו.

מומלץ ללבוש בגדים נוחים ונעליים המתאימות להליכה ולטיפוס במדרגות. הביאו כובע, משקפי שמש וקרם הגנה כדי להגן על עצמכם מהשמש. הימנע מלענוד תכשיטים או אביזרים שעלולים להיתפס על ההריסות.

כן, יש כמה מוכרי מזון ומשקאות באתר, כולל מסעדות ומזנוני חטיפים.  מומלץ להביא מים וחטיפים משלכם כדי להימני מתורים ארוכים ומחירים גבוהים.

יש כמה דרכים להגעה למקום, להלן האופציות שעומדות בפנייכם:

  1. שדה התעופה הקרוב ביותר לצ'יצ'ן איצה הוא נמל התעופה הבינלאומי של קנקון, שנמצא במרחק של כ-190 מיילים משם. משדה התעופה, תוכלו לקחת אוטובוס או לשכור רכב כדי לנסוע למקום. הנסיעה מקנקון  היא כשעתיים ו-30 דקות, והיא לוקחת אתכם  דרך נוף יפהפה.
  2. ישנן מספר חברות אוטובוסים המפעילות שירותים לאתר. ADO היא חברת האוטובוסים הפופולרית ביותר, והיא מציעה שירותים תכופים לאורך כל היום. הנסיעה אורכת כ-3 שעות, והאוטובוס יוריד אתכם בכניסה לאתר הארכיאולוגי.
  3. אפשרות נוספת היא לשכור סיור פרטי מקנקון או מערים סמוכות אחרות כמו מרידה או פלאיה דל כרמן. סיורים אלו כוללים בדרך כלל הסעות, מדריך בקיא וכניסה לאתר. הם יקרים יותר מאשר לנסוע באוטובוס, אבל הם מציעים חוויה אישית יותר להזמנת כרטיס עם סיור לחצו כאן.
  4. אם אתם מתארחים בעיירה ויאדוליד, שנמצאת כ-30 דקות מהמקום, תוכלו לקחת קולקטיבו, שהיא מונית משותפת זולה ויעילה.

מפת הגעה למקום:

 

4.9/5 - 30 הצבעות

חוות דעת טיקלי

ארכיטקטורה ועיצוב
מתאים לילדים
תמורה למחיר

סך הכל ניקוד

אתר הפרימדיות של שבט המאיה במקיסקו נחשב למקום חובה למבקרים באזור. ניתן לבלות באתר יום שלם ומומלץ להזמין מדריך שינחה אתכם לכל המקומות השווים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button