רומא

מוזיאון האשליות ברומא

כרטיסים ומדריך פרקטי למוזיאון המיוחד של העיר

ברומא יש המון אטרקציות נהדור וללא ספק מוזיאון האשליות של רומא (Museo delle Illusioni Roma) נחשב לאחד המיוחדים שבעיר.

הבאנו לכם כל מה שצריך לדעת על המקום. איך מגיעים, כרטיסים מוזלים, טיפים חשובים ותשובות לשאלות נפוצות!

מה רואים במוזיאון האשליות של רומא?

מוזיאון האשליות מציע מגוון רחב של תצוגות אינטראקטיביות, מיצגים אמנותיים ופסלים, המאתגרים את תפיסת המציאות שלנו ומעוררים השראה. המוזיאון מחולק למספר אזורים נושאיים, כל אחד מהם מתמקד בהיבט אחר של אשליות אופטיות, חושיות ופסיכולוגיות.

  1. האולם המרכזי – כניסה לעולם האשליות המסע שלכם מתחיל באולם המרכזי, בו תוכלו להתרשם ממבחר פסלים ומיצגים מעוררי מחשבה. אחד המוצגים הבולטים הוא ה”מנהרה האינסופית”, מסדרון מעגלי משקפי ראי יוצר אשליה של מנהרה אינסופית.
  2. גלריית הציורים האשלייתיים –  בגלריה זו תגלו אוסף מרשים של ציורים, המשלבים טכניקות שונות ליצירת אשליות אופטיות מרהיבות.
  3. חדר המראות והזכוכיות  – אזור שמציע אינספור אפשרויות לצילומים מצחיקים ומפתיעים. תוכלו למצוא כאן מראות בצורות שונות ומשונות, כגון ראי עגולות, משולשות ומעוותות, המשנות את הופעתכם בצורה דרסטית ומפתיעה.
  4. מבוך הלייזר – אחד המתחמים האהובים על מבקרי המוזיאון הוא מבוך הלייזר המסקרן. זהו חלל חשוך ומלא ערפל, שבו קרני לייזר צבעוניות יוצרות מבוך מורכב ומאתגר.
  5. חדר הזיכרון – בחלל המיוחד הזה, תוכלו לאתגר את זיכרונכם ולחדד את יכולות הקשב והריכוז שלכם. החדר מציג שורה של משימות ואתגרי זיכרון, כולל משחקי התאמת קלפים, מציאת הבדלים וזיהוי דפוסים חוזרים.
  6. גן הפסלים האינטראקטיבי – בחצר הפנימית של המוזיאון, תגלו גן קסום המלא בפסלים אינטראקטיביים וידידותיים למשפחות. הפסלים מזמינים את המבקרים לגעת, לטפס ולשחק איתם, ויוצרים הזדמנויות רבות לצילומים מקוריים ובלתי נשכחים.

כרטיסים למוזיאון האשליות ברומא

מומלץ לשריין כרטיסים למוזיאון האשליות ברומא מראש על מנת להבטיח את הכניסה שלכם ולעקוף את תורי הכניסה. המחיר הממוצע נע בטווחים של 18-20 יורו, תלוי בעונה. להלן אופציה להזמנת כרטיסים:

הקלידו קוד קופון TICLI ותהנו מ-5% הנחה על כל כרטיס למוזיאון:

ticketלהזמנת כרטיסים למוזיאון לחצו כאן

איך מגיעים למוזיאון האשליות ברומא?

מוזיאון האשליות ממוקם בלב רומא, ברחוב Via Merulana 17, בין הקולוסיאום לתחנת הרכבת Termini. ניתן להגיע למוזיאון בקלות באמצעות תחבורה ציבורית, כמו קווי האוטובוס 16, 70, 71 ו-714, או ברכבת התחתית (Metro) בקווים A ו-B עד לתחנת Vittorio Emanuele. המוזיאון נמצא במרחק הליכה קצר מהתחנה.

מה שעות הפתיחה של מוזיאון האשליות ברומא

 המוזיאון פתוח מדי יום מהשעה 10:00 בבוקר עד 20:00 בערב (הכניסה האחרונה ב-19:00). מחירי הכניסההם 12 אירו למבוגר, ו-10 אירו לילדים (מגיל 4 עד 13). ילדים מתחת לגיל 4 נכנסים חינם.

חוויה חינוכית ומהנה

מלבד היותו אטרקציה מהנה ומלהיבה, המוזיאון  מציע גם הזדמנות ייחודית ללמידה וחקירה. המוצגים השונים יחשפו אתכם לעקרונות מדעיים ואמנותיים מגוונים, כמו אופטיקה, פרספקטיבה, גאומטריה ופסיכולוגיה של תפיסה. לאורך הביקור, תוכלו לקרוא הסברים מפורטים על האשליות השונות וללמוד על ההיסטוריה והמדע העומדים מאחוריהן.

טיפים לביקור במוזיאון

הבאנו לכם כמה טיפים חשובים שיעשו לכם סדר בביקור במוזיאון וכדי להכיר:

  1. הקדישו מספיק זמן – המוזיאון מציע שפע של מוצגים ופעילויות, ורצוי להקצות לפחות שעתיים כדי לחקור את כל האזורים בנחת ולהתנסות במגוון האשליות.
  2. הצטיידו במצלמה – המוזיאון מהווה תפאורה מושלמת לתמונות מקוריות ויצירתיות. הקפידו להביא מצלמה או טלפון נייד עם מצלמה איכותית כדי להנציח את החוויה.
  3. תתלבשו יפה ונוח – חלק מהמוצגים דורשים השתתפות פעילה, כמו זחילה, טיפוס או שכיבה על הרצפה. לבשו בגדים נוחים ונעליים סגורות כדי ליהנות מהאטרקציות באופן מלא ובטוח.
  4. מתאים לכל הגילאים – מוזיאון האשליות מציע פעילויות המתאימות למבקרים מכל הגילאים, מפעוטות ועד מבוגרים. זוהי בחירה מצוינת לבילוי משפחתי או לפעילות קבוצתית.
  5. שלבו עם אתרים נוספים – בזכות מיקומו המרכזי של המוזיאון, תוכלו בקלות לשלב את הביקור בו עם אטרקציות נוספות ברומא, כמו הקולוסיאום, הפורום הרומאי או כנסיית סנטה מריה מג’ורה הסמוכה.

זכרו שמדובר על אחת האטרקציות הפופולריות ביותר ברומא, אז תבואו מוכנים ליום של כיף ועם וויב טוב!

  • חסכו זמן וכסף – בחרו תאריך והזמינו כרטיסים למוזיאון עם 5% אחוז במתנה בפנים:

אז שווה לבקר במוזיאון האשליות ברומא?

אזזז בשורה התחתונה, מוזיאון האשליות של רומא הוא יעד ייחודי ומרתק, שמציע חוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה. השילוב של אמנות, מדע, אינטראקטיביות והומור הופך את המוזיאון לאחת האטרקציות המקוריות והמומלצות ביותר ברומא. זכרו לשריין כרטיסים ומראש ולנסות לשלב אטרקציות סמוכות והכי חשוב כמובן לבוא באנרגיה טובה ולהנות מהטיול שלכם.

loader-image

מה שהופך את מוזיאון האשליות לייחודי הוא השילוב בין בידור, אמנות ומדע. זהו לא סתם מוזיאון לאמנות או מדע, אלא מרחב חוויתי המערב את המבקרים באופן אקטיבי. רוב המוצגים הם אינטראקטיביים ומזמינים את הקהל לגעת, להשתתף וליצור בעצמם אשליות. המוזיאון גם מרחיב את גבולות התפיסה שלנו ומאתגר את האופן שבו אנו חווים את העולם דרך החושים. בנוסף, העיצוב של המוזיאון מודרני ומלא דמיון, עם תאורה מתוחכמת ואפקטים חזותיים מרשימים שמוסיפים לאווירה הקסומה. הוא מתאים לכל הגילאים ומציע דרך מהנה ומעוררת השראה ללמוד על המוח והתפיסה.

משך הזמן המומלץ לביקור במוזיאון האשליות הוא בין שעה לשעתיים, תלוי בקצב שלכם ובכמה זמן אתם מעוניינים להקדיש לכל מוצג. חלק מהמבקרים נהנים להעמיק בכל אשליה, לקרוא את ההסברים ולבלות זמן בהתנסות, בעוד אחרים מעדיפים לעבור ביניהן מהר יותר. מומלץ לא למהר ולתת לעצמכם זמן לחקור ולהנות מהחוויה הייחודית. המוזיאון לא גדול מדי, כך שניתן לראות הכל בנחת בביקור של כשעה וחצי בממוצע. כדאי גם לקחת בחשבון שלעיתים יש תור בכניסה או המתנה במוצגים פופולריים, מה שעשוי להאריך את משך הביקור.

כן, מוזיאון האשליות מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. למעשה, ילדים נוטים ליהנות מאוד מהאינטראקטיביות והאופי המשחקי של המוצגים. האשליות צבעוניות, מפתיעות ומלאות הומור שמדבר אל ילדים. זוהי דרך נהדרת לגרות את הסקרנות שלהם וללמד אותם על חושים ותפיסה דרך פעילויות חווייתיות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שמיועד לילדים מעל גיל 6 בערך, כיוון שחלק מהאשליות עשויות להיות מבלבלות או מפחידות לילדים קטנים יותר. ההורים צריכים להיות שותפים פעילים ולפקח על הילדים בכל עת. אבל עבור ילדים סקרנים שאוהבים לחקור, זו יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת.

4.5/5 - 8 הצבעות

כתבות אחרונות

עוד אטרקציות שתאהבו
Close
Back to top button
×